P.E.R.A.D.A.B.A.N. M.A.N.U.S.I.A. K.I.N.I.

18 Januari 2010

ziana zain muncul kembali

setelah hampir setahun menghilanghkan diri akhirnya penyanyi, pelakon, model serta pengacara kegemaran aq telah muncul buat julung kalinya di  majlis ulangtahun ke 2 murai.com. terubat rindu aq dengan wajah jelita kak ziana nie...



tahun nie kak ziana dah berjanji akan melunaskan semua hutangnya denga peminat dengan menghasilkan sebuah single baru berjudul pawana ciptaan Sharon Paul dan berlakon filem magika dengan memegang watak nenek kebayan yaang vouge. selain dari itu juga kak ziana ader memberitahu kepada wartawan yang kak ziana akan ada di pogram realiti tv mentor.. tapi tak tahu la kak ziana nie jadi mentor atau pengacara... kita tunggu dan lihat sahaja la ek. 

drama kak ziana juga akan di tayangkan bersempena hari raya qurban nanti.


wow.. tahun nie memang padat la xtvt kak ziana nie... pas tu dia pown sudah nak tutup kilang dengan tidak akna menambah bilangan anaknya. dengan kos pembelajaran anak2 serta faktor usia , kak ziana tidak mahu menambah anak. x per la, dengan 3 orang hero serta seorang heroin telah membuat keluarga ziana kini sempurna.








memang teruja sungguh bila melihat kak ziana muncul semula....
hope tahun nie adalah tahun yang paling ceria buat dunia seni tanah air dengan kemunculan semula kak ziana di pentas seni... hope kak ziana akan terus maju n akan membuat konsert dalam masa terdekat..
teringin sangat nak tengok konsert kak ziana nie....


8 comments:

Tunjuk Bintang berkata...

emph.. dapat anak kembar tu kan.. ooo.. tapi artis fav aq.. dayang xder plak kuar single...

Afzainizam berkata...

salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

kalau ko minat kat ziana zain ni....meh kita tengok kisah hidup ziana zain ni....

Ziana Zain memulakan karier seninya di bawah syarikat rakaman antarabangsa BMG Asia Pacific (kini bertukar nama kepada BMG Music). Lagu Madah Berhelah yang dimuatkan di dalam album sulungnya telah memperkenalkannya sebagai penyanyi berbakat yang mampu membawa lagu-lagu bernada tinggi dengan baik.

Selain menyanyi Ziana Zain turut melibatkan dirinya dalam bidang lakonan. Penglibatannya sebagai pelakon bermula dengan filem Sembilu di bawah arahan Yusof Haslam bersama artis popular Awie dan Erra .Seterusnya, Ziana berlakon filem Sembilu 2 dan Maria Mariana di bawah pengarah yang sama. Lakonannya di dlm filem-filem tersebut mengekalkan status Ziana sebagai pelakon popular. Ziana juga pernah berlakon di bawah tunjuk ajar pengarah versatile, M.Nasir di dalam filem Merah yang diakui oleh pengkritik filem antara filem terbaik tanahair. Manakala filem Maria Mariana 2 adalah filem lakonannya yang terakhir.

Di samping itu, Ziana Zain juga terlibat sebagai model dan duta kepada beberapa jenama barangan di Malaysia dan juga luar negara. Antaranya produk Healthy Image Nutribeaute, Tilam dan jenama jam terkenal, Omega. Dengan menjadi duta untuk jam tangan Omega, Ziana Zain secara automatik layak menjadi ahli kelab pengeluar jam berjenama antarabangsa Omega International Celebrity Club berganding dengan model terkenal dunia iaitu Cindy Crawford, pelakon Elle Macpherson dan Pierce Brosnan.

zain_azuan berkata...

bintang

aq pown suka dayang... tapi tu ler...senyap je dia sekarang nie

zain_azuan berkata...

nizam

jangan lupa ziana pown pernah menjadi pengacara melodi..
ngan pengacara anugerah planet yang pertama di singapura..
kalau cerita fasal ziana nie mang aq akan hidup........

zain_azuan berkata...

merafak takziah kepeada kerabat semua...
pemergian beliau amat kami rasai...

Unknown berkata...

ermmm...
minat ziana zain rupernyer...

zain_azuan berkata...

heeh..mang minat giler kat ziana nie...hehehhe

zain_azuan berkata...

terima kasih gak zain ucapkan coz sudi menziarah n melawat blog zain... salam ukwah......